Menu Sluiten

Wil je je aankopen retourneren?

Vrijwel elke aankoop bij Bouwzelfjezwembad.nl wordt voorafgegaan met advies en een offerte. Je mag er dan ook vanuit gaan dat producten op elkaar zijn afgestemd en voldoen aan je wensen.

Uiteraard kan je producten retour sturen binnen de bestaande wetgeving op aankopen op afstand. Je mag de aankoop binnen 14 dagen na ontvangst van de goederen (vanaf het moment dat je het in je bezit hebt) terugsturen. Dat lossen we op de volgende manier op:

  1. Neem contact op per email, contactformulier of telefonisch. We spreken dan de reden van retournering even door. Wellicht ervaar je een probleem dat snel is op te lossen of kan je inderdaad beter een ander product nemen voor jouw vraag.
  2. Je ontvangt een retouradres voor de verzending.
  3. Na ontvangst van de goederen checken we de inhoud en verpakking en ontvang je een creditfactuur. We maken het aankoopbedrag dan snel naar je over of sturen volgens afspraak een vervangend product.

Aanvullende voorwaarden:

Kosten van de retournering zijn voor rekening van de verzender. Meestal kan je het ook zelf langs brengen, maar Bouwzelfjezwembad.nl vergoed deze uitdrukkelijk niet.

Sommige producten zijn niet te retourneren. Denk dan aan maatwerk producten als een zwembadliner of afdekking. Deze worden voor jou op maat besteld en kunnen we niet meer verkopen.

Producten mogen niet in gebruik genomen zijn. Uiteraard mag je iets uit de verpakking halen voor inspectie, maar het mag niet geïnstalleerd zijn geweest. Bij het eerste contact zullen we echter overleggen wat ermee is gebeurd en tot een oplossing komen.

Garantie

Garantieclaims komen gelukkig niet veel voor, maar geen enkel product is 100% feilloos.

Garantie vinden wij vanzelfsprekend en voor alle producten die je bij ons koopt, geldt natuurlijk de wettelijke garantie. Dit wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat jij er in alle redelijkheid van mag verwachten. Daarnaast bieden wij fabrieksgarantie aan. Deze garantie doet niets af aan de wettelijke garantie en vind je per product terug.

Net als bij retouren: neem gewoon contact op zoals je bij ons al eerder hebt gedaan en we gaan het samen netjes oplossen. Dat doen we al sinds 2010 en dat blijft zo!